Úvodní stránka Fóra Technické oddělení Řešení problémů Nastavení A2 – Fakta & Mýty Odpověď na: Nastavení A2 – Fakta & Mýty

#18765
Terablick
Účastník

Ohledně nastavení Army 2 i Army 3 doporučuju příslušná videa:

Arma 2:
http://youtu.be/2N8NoNd0Irk?t=32m51s – začátek povídání o nastavení grafiky

http://youtu.be/2N8NoNd0Irk?t=39m30s – začátek vlastního nastavování

Arma 3:
http://youtu.be/zkd024xHffI?t=37m1s – začátek nastavení grafiky

(nehleďte na autora a na jeho kecy kolem, video obsahuje kvalitně popsané a zdůvodněné nastavení včetně toho co má jaký vliv na FPS). Osobně jsem strávil nastavováním Army hodně času, naposledy dnes (A3 APEX), a můžu říct, že je to dost znát na FPS i kvalitě obrazu, vykreslování vzdálených objektů atd… Vřele doporučuju si videa shlédnout (odkazy dávám na časy kdy se začíná řešit nastavení grafiky), nebo si alespoň zkusit nastavit obě Army cca podle mě a pak experimentovat s doladěním pro váš konkrétní počítač.

Pro vícejádrové procesory rozhodně doporučuju použít parametr (nastavení v launcheru a podobně) ExThreads na hodnotu 7 (4 a více jader) nebo 5 (2 jádra), aby se lépe využilo více jader a snížil se dopad na FPS.

Pozor, některé věci co víte z A2 v A3 neplatí! ATOC v A3 komplentně vypnout, naopak HDR dát na normální (v A2 vypnout), PPAA v A2 jedině na FXAA Sharp filter (kterýkoliv – vyšší je lepší, vliv na FPS je nepatrný), v A3 lze vypnout (lepší FPS, ale horší, trochu rozmazaný obraz) nebo zapnout na kteroukoliv hodnotu FXAA (ultra je nejlepší, a dopad na FPS je nepatrný). FSAA v A2 (v A2 pod názvem detail vyhlazování) vypnout (výrazný nárůst FPS), v A3 lze zapnout na 2x, se ztrátou jen cca 2-3 FPS, ale kvalita obrazu je znát.

PIP si dejte v A3 na minimální hodnotu, ale nevypínejte – přestanou vám fungovat zrcátka, průzory atd.

V A3 je nově filtr zaostření – má zásadní vliv na ostrost obrazu a objektů, a je velmi citlivý. Hodnoty pod cca 25% jsou velmi rozmazané, hodnoty nad 75 ale už tahají za oči. Doporučuju něco mezi cca 30-45 (pohrajte si na pár různých obrázcích v pozadí a zkuste si pak hrát, jestli vás to netahá za oči). Všechny ostatní postprocesy vypnout!

V A3 se jinak chová i detail terénu – má vliv právě i na terén, ne jen na trávu, takže pro MP doporučuju také vypnout (server si nastavení stejně vynutí, ale pokud bude na serveru tráva vypnutá a vy jí budete mít zapnutou, zapne se vám, takže budete v nevýhodě!), i když bohužel v dálce uvidíte snížené kopce a levitující stromy, kameny a budovy (zase ale uvidíte i nepřítele který se kryje těsně pod horizontem – bohužel pro něj takhle se chová Arma 3). Totéž proti AI – AI vidí fyzické modely, ne textury 🙂 V SP nebo pro grafický dojem si pak dejte trávu na max, ale neuvidíte nepřátele 🙂

Kvalitu objektů a kvalitu textur vždy na max. možnou hodnotu.

Rozlišení a 3D rozlišení vždy na 100% (na skutečné rozlišení vašeho monitoru)! Jinak to bude rozmazané a přerenderování vás akorát připravuje o FPS.

U Army 3 lze nastavit samostatně vzdálenost vykreslování objektů – vždy dejte max. možnou hodnotu (po každé změně celkové vykreslovací vzdálenosti je třeba nastavit to znovu – sníží se to automaticky na 50% hodnoty, což u A2 nejde bohužel změnit, u A3 naštěstí už ano), jinak se vám nevykreslí vzdálenější objekty, což je v MP dost problém 🙂

Stíny vypnout – berou FPS a bez nich lépe vidíte nepřítele 🙂

Aniso naopak vždy na max. Vliv na FPS zanedbatelný, na kvalitu velký 🙂

To je tak cca vše podstatné – více viz screenshoty v odkazu 🙂

http://postimg.org/gallery/2yxck2mes/

  • Odpověď byla upravena před 4 roky a 4 měsíci uživatelem Terablick.