MOR Czechoslovak - Arma Gaming Clan

Úvodní stránka Fóra Technické oddělení Řešení problémů Nastavení A2 – Fakta & Mýty

Zvolené téma obsahuje celkem 3 odpovědi. Do diskuze (2 hlasy) se naposledy zapojil uživatel Terablick Terablick a poslední změna proběhla před 2 roky, 6 měsíců.

  • Autor
    Příspěvky
  • #15322
    Palasaur
    Palasaur
    Účastník

    Ahoj!

    Jelikož kolem optimalizace Army 2 stále v MORu kolujou všelijaké mýty, co a jak funguje, tak jsem se rozhodl, že napíšu něco ohledně funkcí v A2.

    PS: PRO ZOBRAZENÍ OBRÁZKŮ V PLNÉ VELIKOSTI NA NĚ KLIKNĚTE PRAVÝM TLAČÍTKEM A DEJTE MOŽNOST OTEVŘÍT V NOVÉM OKNĚ!

    Rozlišení obrazovky

    Nastavení obrazu se skládá ze dvou částí:

    Rozlišení obrazovky a 3D Rozlišení

    Tyto dvě hodnoty je třeba sladit tak, aby 3D rozlišení bylo na stejných hodnotách, jako u rozlišení obrazovky(nebo-li interface), tedy 100% hodnoty. Když bude 3D rozlišení na menší hodnotě, než je rozlišení obrazovky, A2 bude hnusná a rozmazaná.

    Detail textur

    Detail textur pojednává čistě o texturách ve hře (vojáci, baráky, vozidla,…). Bavíme se tu o vizuální stránce hry.

    Grafická paměť

    Grafickou paměť je nutno vždy nastavit na výchozí(default), jinak A2 nevyužije celej potenciál vaší grafické karty.

    Anizotropní filtr

    Mnohdy se setkávám s tím, že lidé nevědí, k čemu to sakra je.

    U Anizotropního filtru mluvíme o vyhlazování textur z “ostrých” úhlů.

    Detail vyhlazování

    Detail vyhlazování vyhlazuje veškeré modely, jenž se nachází ve hře.

    ATOC

    Teď něco zajímavého. Změnou ATOC můžeme docílit například zlepšení průhlednost přes trávu.

    Dále přikládám i porovnání hustoty stromů.

    Detail terénu

    Detail terénu nám v podstatě podle nastavení vykresluje trávu, keře na určitou vzdálenost.

    Detail objektů

    Detail objektů určuje vzdálenost, do jaké se budou vykreslovat modely a textury objektů.

    Stíny

    K tomu snad lze dodat pouze to, že stíny jsou ošklivé, žerou GPU a dělají hru tmavější – na posrání v PvP.

    HDR

    HDR je v podstatě osvětlení. Čím vyšší detail zvolíme, tím větší by měl být rozdíl mezi světlem a tmou(saturace, …) .

    PPAA

    PPAA je filtr. Při zvolení FXAA Sharp Filteru se lépe spotují nepřátelé. Co víc k tomu dodat?

    Post-proces

    Post-proces rozmazává obraz při pohybu. Nesnesitelná věc.

    • Téma bylo upraveno před 3 roky, 5 měsíců uživatelem Palasaur Palasaur.
  • #15371
    Palasaur
    Palasaur
    Účastník

    Spouštěcí parametry na WOG Launcheru – K čemu to kurva je?

    Spouštěcíma parametrama a troškou magie lze zlehčit život (a FPS). Neptejte se proč, protože tyhle kouzla jsem nikde jinde, než u her od Bohemky, neviděl. Jako viděl, ale spíš né, než jó.

    Skip splash Screen – Přeskočí to ošklivé Bohemácké intro, které se táhne jako smrad, přímo do hry.

    Show Script Errors – Toto je taková hovadina, která vám ve hře bude vypisovat všelijaké texty, překvapivě script errory. Nedoporučuju zatrhávat, ten text je dost otravnej.

    WinXP – ArmA je nucena použít DX9

    Window mode – Spustí hru v okně – tedy né na celou plochu.

    Empty world – V tomhle je magie. Když to zakliknete, hra se vám načte rychleji.

    CPU count – Možnost, která nám povolí definovat počet jader, kolik má náš procesor.

    Max memory – To je maximální počet paměti, kterou ArmA využije. Doporučuji dát na maximum. 2047 je maximum, protože víc hra nedokáže zpracovat. Magie.

    ExThreads – Bůh ví, co to kurva je, ale lidé s dvoujádrem by si měli číslo změnit na hodnotu 1-3, víceneždvoujádra 5-7.

    Additional parameters – Více parametrů naleznete TUT

    Connect automatically – Zaškrtnutí znamená, že se hned po startu hry připojíte na WOGáckej server.

    příklad:

    • Tato odpověď byla upravena před 3 roky, 5 měsíců uživatelem Palasaur Palasaur.
  • #15377
    Terablick
    Terablick
    Účastník

    Empty world (parametr je tuším -nomap) neni žádná magie, ale hra se prostě spustí bez načtení poslední hrané mapy (ostrova) na pozadí, takže sice nebudete na pozadí menu mít ty krásné “video” ukázky ze hry (místo toho tam bude jen jakási šplouchající voda, bohužel i se zvukem), ale zato bude načtená rychle a bez zbytečností 🙂

    ExThreads by měly být “dodatečné” procesy spouštěné v samostatných vláknech (práce se soubory, texturami a geometrií), ale u A2 to až tak moc nefunguje 🙂 Ale nic se tím nezkazí 🙂 Zadat jde jen čísla 0,1,3,5,7, přičemž nemá moc smysl zadávat 0 a 1, pokud máte vícejádrový cpu. Číslo 3 nebo 5 zadáte pro dvoujádrový, číslo 7 pro čtyř a více jádrový procesor 🙂 Rozdíl ve výkonu ať si každý vyzkouší sám na své sestavě 🙂

    Článek pěknej, ale nic neni černobílé, takže jsou víc než dvě možnosti nastavení, a věř že to má smysl, a taky jsi bohužel neuvedl jaký dopad má která věc na FPS. I na lsabé sestavě lze totiž mnoho věcí mít na max, nebo skoro na max, bez většího vlivu na FPS, a jiné věci mají zase velký dopad i na relativně silnějších sestavách 🙂

    Za zmínku stojí i dohlednost a s tím související celková změna vykreslování vzdálenějších objektů bez ohledu na nastavení jednotlivých položek. Rozumné je u sestav které to zvládají mít nastaveno pro pozemní boj cca 3-4km dohlednost, protože víc nemá smysl, a má to velký dopad na FPS, ale pokud se nastaví míň, objekty se přestávají vykreslovat relativně blízko (vykreslují se totiž jen do poloviny celkové dohlednosti). Každý si asi pamatuje na jednoho nejmenovaného hráče, kterej měl na výcviku střelit raketu na tank na konci ranveje (byl od něj asi 800m) a díky malé dohlednosti ten tank vůbec neviděl, a přitom ostatníé hráči viděli objekty i 2-3x dál. Takže je vždy potřeba u nastavení myslet, a pokud mám slabší PC, nedohánět to dohledností 1500m, ale snížit si některá konkrétní nastavení a nechat dohlednost alespoň těch 2500-3000 metrů 🙂 Taky by bylo asi dobré u každé položky uvést jak bys doporučil jí nastavit na slabé, středně výkonné a výkonné sestavě, protože hráči většinou mají dojem, že mají vše nastavit podle sestavy – slabá sestava = vše na LOW, výkonná = vše na high, ale opak je pravdou. I na slabé je potřeba něco mít na vysoké nebo velmi vysoké, a na silné není dobré mít vše na max. 🙂 Viz vyhlazování atd 🙂

    • Tato odpověď byla upravena před 3 roky, 5 měsíců uživatelem Terablick Terablick.
  • #18765
    Terablick
    Terablick
    Účastník

    Ohledně nastavení Army 2 i Army 3 doporučuju příslušná videa:

    Arma 2:
    http://youtu.be/2N8NoNd0Irk?t=32m51s – začátek povídání o nastavení grafiky

    http://youtu.be/2N8NoNd0Irk?t=39m30s – začátek vlastního nastavování

    Arma 3:
    http://youtu.be/zkd024xHffI?t=37m1s – začátek nastavení grafiky

    (nehleďte na autora a na jeho kecy kolem, video obsahuje kvalitně popsané a zdůvodněné nastavení včetně toho co má jaký vliv na FPS). Osobně jsem strávil nastavováním Army hodně času, naposledy dnes (A3 APEX), a můžu říct, že je to dost znát na FPS i kvalitě obrazu, vykreslování vzdálených objektů atd… Vřele doporučuju si videa shlédnout (odkazy dávám na časy kdy se začíná řešit nastavení grafiky), nebo si alespoň zkusit nastavit obě Army cca podle mě a pak experimentovat s doladěním pro váš konkrétní počítač.

    Pro vícejádrové procesory rozhodně doporučuju použít parametr (nastavení v launcheru a podobně) ExThreads na hodnotu 7 (4 a více jader) nebo 5 (2 jádra), aby se lépe využilo více jader a snížil se dopad na FPS.

    Pozor, některé věci co víte z A2 v A3 neplatí! ATOC v A3 komplentně vypnout, naopak HDR dát na normální (v A2 vypnout), PPAA v A2 jedině na FXAA Sharp filter (kterýkoliv – vyšší je lepší, vliv na FPS je nepatrný), v A3 lze vypnout (lepší FPS, ale horší, trochu rozmazaný obraz) nebo zapnout na kteroukoliv hodnotu FXAA (ultra je nejlepší, a dopad na FPS je nepatrný). FSAA v A2 (v A2 pod názvem detail vyhlazování) vypnout (výrazný nárůst FPS), v A3 lze zapnout na 2x, se ztrátou jen cca 2-3 FPS, ale kvalita obrazu je znát.

    PIP si dejte v A3 na minimální hodnotu, ale nevypínejte – přestanou vám fungovat zrcátka, průzory atd.

    V A3 je nově filtr zaostření – má zásadní vliv na ostrost obrazu a objektů, a je velmi citlivý. Hodnoty pod cca 25% jsou velmi rozmazané, hodnoty nad 75 ale už tahají za oči. Doporučuju něco mezi cca 30-45 (pohrajte si na pár různých obrázcích v pozadí a zkuste si pak hrát, jestli vás to netahá za oči). Všechny ostatní postprocesy vypnout!

    V A3 se jinak chová i detail terénu – má vliv právě i na terén, ne jen na trávu, takže pro MP doporučuju také vypnout (server si nastavení stejně vynutí, ale pokud bude na serveru tráva vypnutá a vy jí budete mít zapnutou, zapne se vám, takže budete v nevýhodě!), i když bohužel v dálce uvidíte snížené kopce a levitující stromy, kameny a budovy (zase ale uvidíte i nepřítele který se kryje těsně pod horizontem – bohužel pro něj takhle se chová Arma 3). Totéž proti AI – AI vidí fyzické modely, ne textury 🙂 V SP nebo pro grafický dojem si pak dejte trávu na max, ale neuvidíte nepřátele 🙂

    Kvalitu objektů a kvalitu textur vždy na max. možnou hodnotu.

    Rozlišení a 3D rozlišení vždy na 100% (na skutečné rozlišení vašeho monitoru)! Jinak to bude rozmazané a přerenderování vás akorát připravuje o FPS.

    U Army 3 lze nastavit samostatně vzdálenost vykreslování objektů – vždy dejte max. možnou hodnotu (po každé změně celkové vykreslovací vzdálenosti je třeba nastavit to znovu – sníží se to automaticky na 50% hodnoty, což u A2 nejde bohužel změnit, u A3 naštěstí už ano), jinak se vám nevykreslí vzdálenější objekty, což je v MP dost problém 🙂

    Stíny vypnout – berou FPS a bez nich lépe vidíte nepřítele 🙂

    Aniso naopak vždy na max. Vliv na FPS zanedbatelný, na kvalitu velký 🙂

    To je tak cca vše podstatné – více viz screenshoty v odkazu 🙂

    http://postimg.org/gallery/2yxck2mes/

    • Tato odpověď byla upravena před 2 roky, 6 měsíců uživatelem Terablick Terablick.

Pro reakci na tento článek se musíte přihlásit.

Close Menu